برای کسب و کار اینترنتی خود هدف تعیین کنید.

برای کسب و کار اینترنتی خود هدف تعیین کنید.
19اکتبر

سایت ها و کسب و کارهای اینترنتی مانند هر کسب و کار دیگری، فروش و سود دائمی و بیشتر را جزو آرزوهای اصلی خود میدانند. اما رقابت در فضا اینترنتی به دلیل دسترسی سریع کاربران به گستره ی وسیعی از اطلاعات، کمی دشوار تر از حالت عادی است. معمولا کاربری که برای کسب و کار شما تبدیل به مشتری میشود، مسیر طولانی را طی کرده است، از سایت های رقیب شما بازدید کرده است، صفحات مختلفی را دیده و در نهایت تصمیم گرفته که از شما خرید نماید.

 اکنون بهتر است دو عدد را برای کسب و کار خودتان چک کنید.

ترافیک روزانه سایت، خرید روزانه از سایت شما.

تفاوت زیادی احساس نمیکنید؟ معمولا نسبت این رقم برای اکثر کسب و کارها کمتر از یک دهم است. چرا ؟ دلیلش واضح است، کاربران در سایت شما گم میشوند. در واقع شما برای فروش هیچ روندی را طراحی نکرده و هیچ توجهی به فعالیت های کاربران در سایت نکرده اید.

همانطور که برای پروژه های بزرگ و کلان، اهداف میانی و متوسط در نظر میگیرند، برای فروش نیز باید اهداف کوچکتری در نظر گرفت. به هر حال، فروختن در این دوران کار ساده ای نیست!

اما غیر از فروش محصول چه اهداف دیگری را میتوان دنبال کرد؟ اهدافی که بتواند به شما در روند فروش کمک کند. مثلا گرفتن ایمیل کاربران و شروع کمپین های تبلیغاتی ایمیلی، گرفتن شماره تماس مشتری برای تماس با او، ایجاد چت روم برای ارتباط با مشتری.

ماندگاری بیش از 3 دقیقه در صفحه مقالات، بازدید بیش از 4 صفحه از سایت، گرفتن دموی محصول ، لایک صفحه اینستاگرام شما و  ….

این اهداف کوچک و میانی در واقع پله هایی هستند که مشتری طی میکند تا نهایتا به مرحله خرید محصول برسد. یکی از مهمترین کارهایی که در تحلیل های اینترنتی مرسوم است بررسی نرخ ریزش در این پله هاست. با این روش شما متوجه خواهید شد که سایت شما در رسیدن به کدام مرحله دچار مشکل است و به نوعی گلوگاه کسب و کار اینترنتی خود را پیدا میکنید. سپس با بررسی های مختلف باید این مشکل را حل کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.